måndag 9 december 2013

Ett ljus i lärarmörkret

I morse när jag vaknade hade jag fått ett meddelande på Facebook. Det var från en fd elev som skrev:

"...Jag minns de personliga breven ni delade ut till alla i klassen vid avslutningsmiddagen, och jag ville bara säga att du har haft rätt än så länge...Jag är oerhört tacksam för allt stöd jag fick från dig och de andra lärarna på skolan…" 

Som lärare är detta det största som händer. En elev som hör av sig helt apropå och säger att det jag gjorde var bra. Det är värt alla jobbiga utvecklingssamtal, alla tuffa lektioner, all planeringsvånda, all omdömesskrivning och betygsättning. 

Den senaste tidens PISA-diskussioner där det känns som om lärare och skolan bara varit politikernas slagträn är idag som bortblåst ur mitt sinne. Leve skolan, leve lärarna och viktigast av allt, leve eleverna!


School VIII by AЯίF | Arifur Rahman (Inactive)
                                                   School VIII, a photo by AЯίF | Arifur Rahman (Inactive) on Flickr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar